lördag 14 mars 2009

Tysklandsupdate

Känns som att min blogg snart handlar mer om Tyskland än Afrika men det landet verkar vara en outsinlig källa till ofrivillig komik och mystik.
Den senaste representanten är Johannas nya room-mate, A.K.A Miss Piggy. Miss Piggy kan ingen som helst engelska (hur kan man som invånare I ett modernt land som Tyskland inte kunna engelska?) så kommunikationen går inte så där jättebra. Hon har också för vana att efter att Johanna somnat tända I taket och springa runt och skrota lite I rummet. Johanna sover, iallafall hemma, sjukt tungt så det skrotas nog inte så lite. Hon vaknar iallafall och då är hon inte så glad..
I lördags hade Miss Piggy solat loss ordentligt och bytte färg. Från nordeuropeiskt extremvitt, tänk Lars G, Jörgen Jönsson eller kanske en isbjörn, till knallrosa. Jag har aldrig sett sådan rosa färg på en människa förr, inte ens linne-brännan på Ilia Grande, men syrran hade en sjukt ful mjukiskatt I samma nyans förr I tiden.
På lördagskvällen efter att vi ätit middag gick jag och Johanna till hennes rum, vi blev skapligt förvånade när världens mest rosa människa (nu slutar jag med å, ä och ö, det ar asjobbigt) satt naken uppflugen pa vaningssangen som bara anvands som hylla da det finns andra sangar. Vad gjorde hon dar? Det ar bara Johanna som har saker I vaningssangen, Miss Piggy har all sin packning I sin vaska pa andra sidan rummet. Och varfor var hon naken? Mycket markligt..

1 kommentar:

Anonym sa...

jag var sjukt rädd för min
miss piggy aka Katten Gustaf! Tänk då en livs levande version i full size...känner med dig johanna!kram malin