lördag 14 mars 2009

Fotoface

Sa har nar man ar ute och reser ska det forstas tas en massa kort hela tiden. Det ar roligt att ha efterat, ar ett bra skal att umgas med folk och ar bra pa alla mojliga satt och vis (eller hur Teddy, 7 kort pa en manad..). Mitt problem ar bara att jag inte gor mig pa kort. Manga manniskor har ett bra “fotoface” dvs en min som de kan gora och sa som de vet funkar pa kort. Exemplevis min syrra ar expert pa det (hur mycket ovning tog det?), har for mig att Lorensson ar ratt vass pa det hela ocksa.
Sjalv har jag tva varianter vilka bada ar ungefar lika kassa. “Vänligt leende” som den elaka kameran konverterar till “gravt salongsberusad byfåne” eller mitt forsok till “allvarlig/seriös” dar mitt ansikte ser lika levande ut som pa en avliden vithaj eller en pokerspelande zombie. Jag vet att det ar lite av ett I-landsproblem men I dessa facebooktider ar det viktigt med ett bra fotoface.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte dittränat...det är bara en grymme medfödd talang! eller så är jag helt enkelt snyggare än du ;) miss you bro! kram foto-face-syrran

Anonym sa...

Jag gor mig bast live helt enkelt.. miss u 2!