måndag 28 november 2011

Skäggexperimentet

Mitt förra inlägg kändes relativt seriöst (för att vara mig) så här lättar vi upp det lite. Det finns ju trots allt en annan i familjen som skriver om djupa, tunga grejer. Det gäller att veta sin plats här i bloggvärlden..

En av få fördelar med att vara borta från Johanna, (faktiskt den enda jag kan komma på) är att jag kan ha så mycket skägg jag vill på vilket sätt jag vill. Hon är nämligen inte ett stort fan av skägg i allmänhet och på mig i synnerhet.

Avståndet till en skäggfördömande flickvän och det faktum att man inte behöver bry sig så överdrivet mycket om utseende (förutom ordentlig klädsel då) på den afrikanska landsbygden gjorde att jag, ivrigt påhejad av kollega Jonas, provade att ha lite mera skägg för några veckor sedan.


Här har vi resultaten


Variant 1: kändes skapligt ett tag, såg inte allt för märkligt ut innan det blev för långt men började till slut klia.




Variant 2: Klarade sig bara en dag, såg för jävligt ut och kändes som att jag hade en sårskorpa på överläppen - inte bra alls.



Slutsats: Kul att ha provat men skäggvarianter är nog inget för mig än på länge. Lite skäggstubb ja men inte så mycket mer.

6 kommentarer:

Johanna sa...

Vad hände med mustasch-bilden där du ser ut som Hitler?? Vågade du inte visa den eller? Puss

Generalen sa...

Det är bara skägget i fokus. Inte helhetsintrycket. Så Hitlerbilden platsar inte:) puss

Lorenz sa...

Fan va gött! Mer skägg åt folket! Bara att vänja dej Johanna! :-P

Generalen sa...

Fattar inte hur du pallade ditt skägg i somras Lorenz. Jag har ju en tiondel av ditt skogshuggarskägg och det kliade och var sjukt jobbigt.

Jim sa...

Kör stenhårt på variant 2.....
Jag älskar musche...

Generalen sa...

Jim: Jag kör om du kör. Vi kan ha ett gött muschrace nån gång..