fredag 2 september 2011

Första dagen på nya jobbet..

..Spenderades likt de tre sista dagarna i arbetslöshet i Johannas lägenhet i Karlskrona med en utflykt till gymmet mitt på dagen och lite arbetslöshetstidsfördriv (städa, laga mat, läsa, surfa på nätet). Jag har helt enkelt inte börjat jobba än men jag var anställd från och med igår.

När folk har frågat vad det är jag ska göra i Sydafrika egentligen har jag svarat lite luddigt. Helt enkelt därför att jag inte riktigt vetat. När jag försökt förklara så gott jag kunnat har svaren på följdfrågorna blivit ännu luddigare.

Nu har jag iaf fått en arbetsbeskrivning:

Provide training for math and physical education at selected schools in South Africa where the project is in effect.

Demonstrate own approach of math and physical education teaching at selected schools where the project is in effect.

Manage the goalsetting, effective distribution of work and evaluation of efficiency of work amongst the volunteers operating within the project.

Maintain a record of all training of teachers and volunteers within the project.

Liaise with principals, managers and university faculty heads and any other executive toward effective implementation of the project.

Plan two national mobile learning conferences.

Design and apply a measurment instrument in liaison with LAW in order to effectively evaluate the project.

LAW står för Learning Academy Worldwide och projektet består delvis av att voluntärer hjälper till i skolorna och använder smartphones som portabla datorer för att ge eleverna tillgång till IT.


Det låter kanske mer som ett jobb för Stavros och den där gympalärarn från första Klass 9A korsat med en managementkonsult eller organisationsexpert eller nåt men det ska nog lösa sig..



Inga kommentarer: