måndag 31 augusti 2009

Fotboll är livet

Har varit mycket fotboll i veckan..

Cagen i onsdags bjöd på några nya ansikten (inte ett Fight Club-skämt, det var folk jag inte sett förr). Då det verkade bli dåligt med folk drog Pelle, som visst har vänner utanför vårt gäng, med sig några kompisar som verkligen inte gjorde bort sig.
Det var som vanligt några kids som hade planen men de fick mutas med att vara med och spela. Mycket nytt folk gjorde att det inte small som det kan göra i närkamperna men det var rätt bra fotboll istället. Extra plus till Kenny som stack fram fejset framför en sko också, det var iaf cageigt gjort.

Direkt efter cagen bar det av till heden för att titta på Kärringön i div 7 där min vuxenidol tillika Johannas morbror, uncle Mäts, spelar.

Söndagen bjöd på träning med Kärringön. Det kändes som det gick bra men det var ett jävla kubbande. Vi spelade utan mål och istället skulle man göra tio pass inom laget. Jag har aldrig gillat den övningen riktigt, jag tycker inte det blir bra spel utan referenspunkter (typ mål) utan mest massa springande. Vi avslutade iaf med lite riktigt spel också. Teknik och spelsinne duger, nu ska man bara lära sig lite annat skit som närkampsspel, markering och skillnaden på kompisfotboll och allvar. Jag är nöjd med att jag lyckades spela enkelt, jag har ju en tendens att krångla till situationer och vilja lite för mycket annars.

Efter träningen var det direkt hem till TV-soffan som gällde. TV4sport var vänliga nog att direktsända Valencia-Sevilla från premiäromgången av spanska ligan. Sevillas Kanoute verkar ha kört för mycket cage i sommar (MMA-varianten alltså, inte skojfotbollen) och gick loss på Bruno och Marchena med en armbåge och en hoppspark med två gula kort som följd. Det underlättade lite för Valencia som relativt enkelt kunde vinna med 2-0. Spelet såg väl inte lysande ut. Stabilt, men inte lysande, framförallt är det superstjärnorna Villa och Silva som man kräva mer av.
Någon som var riktigt bra var argentinaren Ever Banega, fortsätter han så och laget har lite tur med att undvika skador kan det bli den bästa säsongen på länge för Los Che.

:) En go schemaändring har gjort mina fredagseftermiddagar gott. Det är fortfarande inte optimalt med tre lektioner efter lunch men den ordning jag nu har klasserna i gör det mycket bättre.
:( Häromdagen tyckte jag att en Mika-låt hade en skön refräng. Inte coolt.

Inga kommentarer: