söndag 9 augusti 2009

I startgropen

Det gick ju sådär med att blogga oftare så nu gör vi ett försök igen.

Kanalsäsongen är just avslutad och med den sommaren känns det som. Egentligen är det med lite flyt minst en månad sommar kvar men det känns så höstigt att gå av båten på något sätt.

Höst brukar betyda att det är dags att återgå till rutiner och komma tillbaka till det vanliga livet efter en kaotisk sommar. I år är det lite annorlunda i och med att jag för första gången på fem år inte ska tillbaka till universitetet och lärarutbildningen. Istället är det mycket som är osäkert.

Jag har en lärartjänst på halvtid och behöver fylla ut min arbetsvecka på något sätt. Vet inte riktigt med vad men det finns lite idéer på lager.

Boende är en annan knivig fråga. Jag gillar vår lägenhet och hyran är riktigt trevlig men 22 kvadrat är väldigt litet. Speciellt när vi är två. Nu går det inte så jättebra att hitta hyresrätter så vi har börjat fundera på att köpa. En stor grej som kräver mycket jobb, funderande och beslutsfattande. Jag gillar inte heller grejen med att låna så mycket och vara utlämnad till en oförutsägbar ränta. Två visningar i veckan och möte på banken på tisdag är iaf inplanerade så får vi se vad som händer.

Vad ska jag träna? mycket jag är sugen på men då jag inte vet var jag kommer bo, när jag jobbar och hur mycket pengar jag har är det svårt att bestämma något nu. Lutar väl åt att fortsätta min förvirrade och mållösa allroundträning kryddat med lite bollspel då det ges möjlighet.

Det enda jag vet säkert är att den här hösten kommer bjuda på mycket nytt för min del vilket är både spännande och skrämmande.

:) Att jag snart börjar jobba med det jag är utbildad till.
:( Att jag fortfarande inte vindsurfat den här sommaren.

Inga kommentarer: