måndag 17 augusti 2009

Måndag igen

Så var veckan kommen efter en helg som bjöd på både det ena och det andra bla fästningsjobb, kräftskiva på lappen, en övermänskligt snabb jamaican och en lagom bakfull söndag.

Överlämningsmöte på skolan idag. Det innebär att de lärare som haft en klass berättar för oss som ska ta över hur eleverna är. Tyvärr mycket negativt fokus då tiden är knapp och problem pga väntande stödåtgärder är viktigast att prata om. Verkar bli en utmaning och jag blev lite chockad över att så många barn verkar ha så mycket problem. Samtidigt verkar det som att man som lärare verkligen har möjlighet att göra en skillnad i barnens liv och påverka positivt. Jag hoppas det iallafall.

Premier league drog igång i helgen och om två veckor börjag La Liga. Serie A kanske också börjar snart, vem bryr sig? (Det var en lögn, klart jag bryr mig men betydligt mindre än på länge. Serie A känns så döende på något sätt.)

:) Hoppborg på kräftskivan! Lek-Lars, du är kung. Inte så bra för min axel men det var det värt.
:( Jag och snapsar. Jag vet ju att det inte funkar men det är ju så roligt..

Inga kommentarer: