torsdag 13 augusti 2009

Cagerapport

Det blev inte riktigt så cageigt som det var tänkt igår. För det första var planen upptagen av några småglin. Istället för att jaga iväg dem eller utmanat om planen (Loser walks), blev det att byta till reservplanen och hur cageigt var det egentligen? Kålltorpskolan bjuder iaf på en liknande plan fast något större och med sämre underlag.

Något försenad drog matchen igång men det dröjde inte länge innan en spelare pga bristfällig uppvärmning tvingades utgå. Ytterligare problem uppstod då vi inte kunde spela blixt-turnering eftersom vi var en kort. Blev alltså normalt tvålagsspel istället och då tappar man intensitet i spelet. Att flera spelare var lite smålytta gjorde inte saken bättre. Det var inte bara jag som tappade min uppbyggda bank-aggro och stod och petade istället föra att gå in i närkamperna ordentligt.

Trots detta ändå en trevlig, lite mer välspelad, svängig tillställning som bjöd på ett antal vackra mål, ett flertal tunnlar (ända sättet att scora på spiderman-simon?) en total balanskollaps av Bertil ett flertal bollar i omlopssbana samt bullkalas för att fira Jasons födelsedag. Värt att nämna är även att nakenlaget lyckades med konststycket att göra fem raka mål, sedan släppa in tretton för att göra en stark comeback med fyra raka och sedan släppa ett avgörande suddenmål. Jag vet att det inte går ihop målmässigt men så blir det när matcher börjar om efter vattenpauser ibland.

:) Jag slapp ringa folk till fotbollen och det funkade ändå. Bra jobb Ola!
:( Att jag är så ohackig att jag inte kan lägga youtube-filmer direkt i bloggen. Det ser mycket coolare ut än länkar.

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Du kopierar koden som står i rutan till höger, bredvid filklippet, "embed" nånting (på youtube isdan). sen väljer du fliken "redigera html" (eller om den heter bara "html" minns inte) i blogger och klistrar in koden. när du sedan väljer fliken "skriv" igen så kommer klippet in som en tom ruta, men klippet syns sedan när du publicerar inlägget..

Hoppas du förstår hur jag menar, ingen enkel förklaring kanske :)

Ps. Vad är det med er killar? trodde ni var tekniska :) Fick förklara hur man gör för jim också, haha :)

Generalen sa...

Haha, Tack, jag är bara teknisk när det är en boll inblandad på något sätt:)