onsdag 12 augusti 2009

Welcome to the cage

Fotboll på schemat idag. Spelplats: torpaskolans lilla konstgräsplan med sarger. Lite likt den gamla goa Nike-reklamen från 2002 när alla superstjärnorna spelar 3on3 i en bur på ett lastfartyg. http://www.youtube.com/watch?v=dkCyWOR5LTU

Kärna-gänget med vänner bjuder kanske inte på riktigt samma skills (fast en del försöker) men viljan är det inget fel på. Organisationsmässigt ligger vi också lite back, "det är aldrig nån som nämner nåt om gröna fältets schack"för att citera ett visst lokalt fyllerockband.

Förra veckan bjöd på några vackra mål, en del brottning, ett antal klungor ala förskolefotboll (eller rugby..), mycket svett och några skador. Själv var man en av dem som fick halta därifrån för lite omplåstring, tur att man är polare med en läkare så att man är (iaf nästan) fit for fight igen idag. Jag bedömer mig som 90% fit och då kan man spela, iaf på CM och det duger för mig.
18.00 är det avspark och jag kommer laddad med aggressioner från bankmötet igår - Här ska det flisas!

:) Valencia verkar få behålla sina stjärnor.
:( Eftersom jag inte har fast jobb är jag en belastning när jag och Johanna söker lånelöfte.

Undrar om man kan få nån go ranchosnubbe att vara Cantona?

Inga kommentarer: