onsdag 11 februari 2009

Hajar 4 - Brodrostar 776

Var pa Kapstadens akvarium i helgen. De har hajar dar, (bilder kommer snart nar jag hittar en nagot mindre hackande dator). De har forstas en massa andra djur ocksa men jag tycker hajarna ar de mest intressanta. Johanna haller nog inte med eftersom hon ar tokig i pingviner och jag haller med om att de ar gulliga. Hur som helst hajar ar inte gulliga, de ar fracka, (som jag tror nan slakting till Jason sade en gang om en miniraknare) och darfor ar de mest intressanta pa ett akvarium enligt mig.

Lite statistik rorande min favoritfisk: hajar dodade 4* manniskor forra aret. Det ar inte mycket att skryta med om man jamfor med den fruktade koksstolen som hade 652* liv pa sitt samvete eller den fullstandigt besinningslosa mordarmaskinen, a.k.a. brodrosten, med en bodycount pa 776*.
Jag tycker anda att det ar nagot speciellt, extra skrammande med hajar och det kan ingen statistik I varlden andra pa och da har jag anda inte sett nagon av Hajen-filmerna.


*Kalla: Two Oceans aquarium, Capetown

Inga kommentarer: