torsdag 5 februari 2009

Fordomar om Tyskland

Nar man bokar den billigaste flighten man hittar pa flyme.com ska man kolla upp sina mellanlandningar innan man accepterar bokningen. Gor man inte det kan det bli som for mig. Pa min resa till Kapstaden akte jag pa en 20h ofrivillig mellanlandning i Munchen.
Jag spenderade min tid genom att aka tag in till centralstationen och sova pa ett hostel for att fa tiden att ga. Jag hade vissa planer pa att kolla in stan som jag hort ska vara bra men eftersom jag packat for Afrika och det var svinkallt dar (inte sa konstigt, det ar ju faktiskt vinter) blev det en mycket kort promenad.

Trots att jag var trott och inte kande for att forsoka umgas med nagot folk alls fick jag nagra av mina fordomar om tyskar provade:

Det forsta jag sag utanfor centralstationen var en porrklubb. Under min korta promenad sag jag ytterligare tva. De gillar uppenbarligen sin porr..
Jag sag fula manniskor med massa konstiga farger pa haret, en av dem hade camo-byxor (jag sag faktiskt bara fula manniskor om jag ska vara arlig.
Nar jag klev in i min sovsal pa hostelet(heter det sa?) mottes jag av en kille i endast pyttesma kalsonger, tank speedos. Speedosmannen hade oerhort mycket arenden att gora sa han vandrade omkring och skrotade runt med sin packning i en timme. Med bara speedos..

Jag sag inte en enda praktfull mustasch och inga lederhosen (lyckligtvis..). Jag blev aven nagot besviken pa att de inte later sa arga nar de pratar, man har ju bilden av dem som pa vag att fa epilepsi nar som helst i samtalet men sa lat det inte alls. Det ar synd, det ar sa mycket roligare att prata latsastyska om man later vansinnig.

Trots bristen pa arga samtal far man anda saga att Munchen levde upp till flera stereotyper och belonas med tre fordomsfulla mustascher av fem mojiga.

1 kommentar:

Löpning & Livet sa...

Hahaha.. stycket om tyskarna var sjukt kul! :D Jag satt och skrattade högt för mig själv här hemma :)