onsdag 11 februari 2009

Glammigt gym

Jag korde en omgang pa Kapstadens glammigaste gym, Virgin Active, I fredags. Riktigt snyggt, stort gym, 25m-bassang, tennisbanor, beachvollyplan mm men jag saknade anda A.W:s omkladningsrum. Inga adeltrapaneler I varlden kan sla de orangea platskapen de har snott fran nat hogstadie nar det galler hardtraningskansla (finns de kvar nu efter renoveringen forresten?).

Trots att jag egentligen inte tycker att gym ska vara alltfor fina utan hellre lite latt slitna for ratt rocky-kansla maste jag saga att jag nog skulle kunna lara mig att kora pa ett sadant stalle. Smoothiesbaren gjorde det inte samre heller, sjukt gott.

Horde ett samtal pa fran mellan killen som korde bank jamte mig och hans monsterbajtiga pt:
Ptn: -So it’s Beauty and the beast tonight then? (Musikal som vi skulle se pa kvallen, rapport ar pa g)
Killen: -Yeah, you do what you have to do..
Han lat oerhort oladdad och jag tankte att han var en stackars kille som blivit tvingad av sin flickvan.
Jag blev skapligt forvanad senare nar vi tittade pa musikalen och killen fran gymmet gled in pa scen som alfahanen Gaston som ar en av huvudrollerna I pjasen. Han var dessutom riktigt bra sa han lyckades tydligen klamma fram lite motivation anda.

Det ska sagas att det var sjukt mycket folk pa gymmet sa det dar med kandisar som tranar kanske ar nat att satsa pa for A.W. nu nar vi har nyrenoverade omkladningsrum och allt.. Persbrandt kanske? Eller Dolph? Markoolio ar nog en stamningshojare (och han behover trana) Andra forslag?

Inga kommentarer: