torsdag 5 februari 2009

Forsta dagen i Kap

Nar jag vaknade (nattflyg) tittade jag ut genom fonstret och mottes av en perfekt afrikansk soluppgang. Morka dyner och solen som lyste over kronet och malade himlen i gult och rott och man vantade sig att nar som helst fa se konturerna av ett gang elefanter komma vandrande. Da kandes det att man verkligen ar i Afrika.
Nagot som ocksa kandes som Afrika men pa ett samre satt var att aka ensam i en rymlig och bekvam minibuss och kora om pickuper fulla med svarta arbetare pa flaken. Det sag varmt ut.. Man kanner sig lite dum och bortskamd i ett sant lage.
Framme vid skolan var det oerhort trevligt att traffa Johanna igen. Jag har saknat henne valdigt mycket.
Pa eftermiddagen akte vid till hamnen for att ata lunch och aka till Robben Island (dar Nelson satt fangslad ett tag for er som inte vet det). Lunchen var sjukt god, bagel med lax och lite andra grejer. Bagel ar klart underskattat och den rokta laxen var nog den godaste lax jag atit. Tyvarr var turen installd for det blaste for mycket. Det var andra gangen for ovriga ganget och det kan jag forsta, det blaser ratt mycket har. Istallet akte vi till Clifton beach dar jag blandade skiten ur alla andra trots mina tre solariesessions under januari, det ska bli andring pa det kan jag lova..

Pa kvallen var vi ute pa finrestaurang for middag. Lammet jag at var aven det bland det godaste jag smakat och hittils verkar kapstaden ha varldens basta kockar. Det badar gott for resten av resan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att se hur du trivs därnere. Jag är spänd på fortsättningen. Om man skall gå efter detta inlägget så verkar du komma att få The big five på tallriken under din vistelse.
Hörs! G-flex