söndag 1 februari 2009

Fotbollskväll i Kärna

Sista kvällen i Sverige spenderades med att kolla på spansk fotboll i föräldrahemmet i Kärna

Först ut var Barcelona-Racing. Det såg lite illa ut för Barca ett tag. Zigic, som öser in mål när han spelar för andra än Valencia (jag är inte bitter) gjorde 1-0 för Racing och Barcas spel imponerade inte. Tur att man kan byta in Messi då. Undrar om han vänder på en kvart tänkte jag. Det gjorde han inte.

Istället tog det hela 22 minuter så hade den lilla argentinaren gjort både 1-1 och 2-1. Han är så bra att det är lite löjligt.


Sen var det enligt min mening dags för huvudmatchen: Valencia (mitt favoritlag) -Almeria. Självklart missade jag början inklusive 1-0, det är nåt med mig, TV och soffor i kombination som gör att jag har svårt att vara vaken, det gäller föreläsningar också. Som vanligt spelade Valencia bra ett tag för att sedan börja slarva och nästan tappa bort ledningen. För en gångs skull fick de ingen straff mot sig vilket annars är standard. Jag blir så grymt sur på deras slarv och dåliga inställning, de spelar stundtals lysande offensiv fotboll men de har tappat många onödiga poäng, ofta sent i matcherna. Hade det inte varit för Villas turmål hade det varit så igen.


Mycket gnäll fast på något sätt är det roligare att bry sig om ett lag som inte vinner jämt. Jag brydde mig om Chelsea förr. Vi snackar pre-Roman nu. På något sätt dog charmen när de blev ett stabilare lag. Fast då hade de iaf Mourinho som var rolig, nu har de inte nåt. Mourinho gick till Inter och då var han helt plötsligt inte heller rolig eftersom jag inte gillar dem (trots att Zlatan är grym). Fotboll är komplicerat och inte alltid helt logiskt..

Inga kommentarer: