tisdag 18 maj 2010

Trasig

Jag är knappt hel mellan hålen. Knäet är skrapat sen jag inte kom loss ur pedalerna (se tidigare inlägg. Skrapsåret slås upp varje gång jag jag spelar fotboll så strumpan ser ut som om jag snott den av Terry Butcher.

Efter 90 min på innermittfältet (där jag och Peter ägde första halvlek och blev överkörda i andra) gör det ont lite varstans i benen. Värst är vadkakan, som en lårkaka fast på vaden tätt följd av höften som värker efter en hockeyrövstackling. Division 7 är kanske inte den bästa serien i världen men det gör ont i närkamperna ändå.

Jobbigast är ändå underarmen. För några veckor sedan då jag sprungit lite för långt och inte kunde gå tog jag ut min frustration genom att rycka och dra i en kettlebell tills något gick sönder i armen. Sedan dess har jag försökt med vila och voltaren till ingen nytta men på torsdag är det besök hos superdoktor Ralf inbokat.

Det är inte lätt att bli gammal..

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

oups.. är det min "lilla" runda som ställde till det för armen? :)

Generalen sa...

Japp, eller efterverkningarna av din lilla runda iaf:)