söndag 9 maj 2010

Styre åt folket

Vätternrundan närmar sig med stormsteg så det blev till att hosta upp en halv månadslön till stället med världens störigaste radioreklam (nämner dem inte eftersom jag inte får spons..)

Det tog ett tag att fatta hur man växlar och att man var tvungen att fila på skorna för att kunna klicka i dem i pedalerna men nu är jag igång och "vita blixten" som korplaget döpte mitt nya fordon till är ute och rullar.

Noterat från en och en halv veckas cyklande:
Nästan alla cyklister använder cykelhjälm. Det är bra.
Häromdagen när jag cyklade till jobbet var jag, i en klunga på tio, ensam om att inte ha hjälm. Påverkbar av grupptryck som jag är (och lite smart) har jag nu också skaffat hjälm. Finns ett bra skäl till nämligen:

..att är svårt att snabbt få loss fötterna när man behöver det som mest. Tex vid då man glömt av att fötterna sitter fast och man stannar vid ett rödljus.. Skrubbsåren kan man leva med men det är sjukt pinsamt att ligga där som en uppochnervänd sköldpadda.

Har man för mycket pengar och läggning för att prylnörda ska man titta lite närmare på cykling. Här finns möjligheter att gå loss ordentligt.

Det är roligare att cykla nerför än uppför.

Inga kommentarer: