tisdag 29 september 2009

Vasaloppet bokat

Så var det bestämt. 2010 ska generalen med följe göra en klassiker. Det blev lite hastigt bestämt pga inplanerade semestrar (Johannas förstås, jag behöver inte direkt tänka på sådant..). Det tog en hel dag att tänka över sen bokade vi oss. Nu väntar alltså i tur och ordning vasalopp, vätternrunda, vansbrosim och lidingölopp. Teddy och Bok ställer också upp så vi är ett gott gäng. De har fuskat med varsin grej förut; Bok åkte Vasa för ett antal år sedan och Teddy sprang lidingö i lördags.
Något säger mig att iaf Teddy kommer vara bättre förberedd nästa gång då det enligt rapporter blev smärtsamt uppenbart att 3mil terräng inte är nåt man bara kör på vilja (och talang?)

Kan inte säga att långdistans är så hemskt lockande men utmaningar är alltid kul. Dessutom kom jag och en fd kollega fram till att man bör ha gjort en klassiker (eller vunnit ett SM-guld) om man kallar sig general så det är väl dags då för något SM-guld ser det inte ut att bli.

Det ska också bli intressant att träna mot ett så specifikt mål. Även om man kört en del kondition genom åren har det mest varit för bollspelandets skull. Jag hoppas på en del tips från kollegor också, jag är rätt connectad vad gäller cyklister och löpare iaf. Fast jag kan ju inte säga att jag ser fram emot de långa spinningpassen som jag antar måste genomföras..

:) På torsdag får vi den nya lägenheten. Tre gånger så stor som den nuvarande.
:( Förra veckan var jag sämst på plan i en div 7 match. Idag är det dags för nya lägstanivåer..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tungt!
men skit i vasaloppet.. :D
/J

Generalen sa...

?? blir inte mycket tll klassiker då väl?

Anonym sa...

nää men blir skoj! :D