söndag 3 maj 2009

Skrämmande lik en Partille-Johnny

Sen jag kom tillbaka hem har jag upptäckt att det finns en ny (rätt ful) stil bland kidsen i stan. Tanken är att jag en dag ska arbeta med ungdomar och jag anser mig vara hyfsat OC-kompatibel men jag hade visst fel. För något år sedan spelade jag innebandy med en kille som kallades Partille-Johnny och jag trodde seriöst att Johnny var ett smeknamn och att han kom från Partille..

Stilen är egentligen inte ny (speciellt inte i innebandy-kretsar) men den verkar ha fått extra mycket uppmärksanhet i bloggar och liknande det senaste. Fast det där med snoddarna runt benen har jag aldrig tänkt på förr.

Jag började skratta rått åt lite bilder som den ovan på goa Johnnys men plötligt satte jag skrattet i halsen. Efter gymnasiet gled jag ju faktiskt själv rätt gärna runt i kläder i lite udda färger, sjukt mycket vax i mitt lite för långa blonderade hår och en ordentlig solbränna. Dessutom hade jag tre halsband samtidigt. AJ DÅ! Bara att erkänna.
Jag får väl säga som Dr Alban sade om sin ananasfrisyr i ett herrans liv "Det funka då" och jag stoppade fan inte in byxorna i sockarna.. Alltså var jag ingen tvättäkta Johnny. Bara något skrämmande likt.

Inga kommentarer: