lördag 16 maj 2009

Blandad sport och träning (Generals-snack)

Idag springer halva Göteborg varvet. Andra halvan tittar på. Jag sitter på gymmet och jobbar. Hoppas det går bra för alla jag känner som springer. Speciellt Bok och Teddy, the bet is on. Bara fisk eller kött i ett år, det är frågan, men antagligen kommer ingen av dem ner i tider (tror det var 1.20 de sade) så att det blir aktuellt.

Själv missade man armyn i torsdags för att man satt upp sig på jobb. Det var med blandade känslor jag såg på när Ola gjorde burpees (en sjukt jobbig kombination av armhävningar och upphopp) medan Jim sprang runt med sitt saddo-smile och peppade. Man vet ju hur vansinnigt jobbigt och plågsamt det är men samtidigt så skönt efteråt. Jag tog igen det med hopprep, burpees och upphopp i Kärnagymmet, aka altanen, i fredags istället. Även det ett riktigt tufft pass och spykänslan var inte långt borta.

Just hopprep har varit lite av en favorit det sista. Har känt det betydligt lättare att motivera mig till lite hoppreps-styrkepass än löpning. Kanske för att man gjort alltför många varv i Kärnas 2,5a genom åren.

Har vickat som idrottslärare i Stora Höga i veckan. Betydligt lättare än i Grabouw kan man säga. I fredags hade jag två volleybolllektioner och en frisbeelektion. Det var skitroligt och när eleverna efteråt kommer fram och säger hur mycket de gillade lektionen och vill att man ska ta över klassen är det roligt att vikariera.

I fredags kväll fick jag frågan om varför jag tränar så mycket och det hade jag inget bra svar på. Jag har ju inget mer skäl än att jag tycker det är kul och blir lite lätt mongo om jag inte tränar, träningsnarkoman kanske det kallas. Det hade varit roligt att ha ett mål som att bli bra i en sport eller genomföra något lopp eller så. Det finns mycket jag hade kunnat tänka mig så till hösten borde jag kunna skaffa mig något mål med det hela.

Galet viktig match på söndag. Valencia-Atletico möts i en närmast direkt avgörande match om sista CL-platsen. Båda behöver den för att kunna behålla sina stjärnor. Villa, Silva, Forlan och Aguero är alldeles för bra för att inte spela med de bästa av de bästa och speciellt Valencia behöver ta del av alla pengar som medverkan i CL automatiskt medför även om man får stryk i samtliga matcher. Tv4sport 21.00 jag kommer vara bänkad.

Snart bär det av på 65årskalas hos Farbror Krister på Öckerö. Vågar man hoppas på någon sorts skaldjur?

Inga kommentarer: