fredag 8 maj 2009

Resebakfylla

Jag tror jag har drabbats av resebakfylla. Inte en sådan som man får av att festa för mycket i varma länder (Intrepidgänget bjöd på en legendarisk sådan i Zambia) utan en sån som man får när man haft en bra resa och sedan kommer hem och måste ta tag i sitt liv.


När man är ute och reser länge saknar man vissa saker hemma. Det spelar ingen roll hur bra man har det, man gör det ändå. Det kan vara familj, vänner, att allt funkar som det ska, att kunna uttrycka sig på svenska etc. Jag saknar mina rutiner. Jag är kanske en aning störd men det jag saknar mest är gymmet och träning, det är det som är rutiner för mig.

Nu har jag varit hemma i två veckor och det känns bra på många sätt men eftersom jag inte har en lägenhet eller ett jobb har rutinerna inte riktigt infunnit sig. Faktiskt inte alls. Jag bor fortfarande som en backpacker och flyttar runt mellan olika ställen. Jobb-och lägenhetssökandet kunde gå bättre. Så rutinmässigt är det nästan som att fortfarande vara borta. Minus det fina vädret, de billiga priserna och allt intressant att uppleva.

Inga kommentarer: