tisdag 17 januari 2012

30-årsdagen

Då var man här då. 30 år gammal. Det har liksom inte sjunkit in ännu. 30 är ju gammalt och jag är ju... jag. Jag känner mig inte gammal. Jag har ingen som helst ångest, jag har ett ganska bra liv men det känns rätt konstigt. Mitt liv består ju till stor del av siffror, (mattetal, set, reps, vikter, tabeller, statistik..) och 30 är helt andra siffror än 20+.

Så här firade jag den stora dagen.

Blev hämtade 6.30 av Rektor Langa och fick skjuts till skolan. Där förberedde vi lite småstressat en workshop som vi innan jul bestämt med lärarna att vi skulle ha dagen till ära. Det visade sig att vi inte hade behövt stressa så mycket. Lärarna hade en liten grej att bestämma först bara. Det tog bara 4,5h. Sedan var det lunch. Vår heldag blev en eftermiddag men vi gjorde en riktigt bra workshop. Kul att se lärarna bli som små barn när de fick använda mobiler med kamera, filmkamera och audiorecording. De hade väldigt roligt, hoppas de kan göra lektioner som är lika roliga för eleverna.

På eftermiddagen blev det att byta rum på lodgen, bor mycket större nu och har till och med lite balkong. Därefter blev jag bjuden på glamorös födelsedagsmiddag på Totos Pizza av kollega Jonas. Väldigt god pizza, ett måste om du har vägarna förbi Mafikeng..
Jag öppnade min present från Johanna. Böcker av Lapidus, Zlatan och Dolph Lundgren. Tre inspirerande (två iaf, Lapidus är nog bara bra) böcker av framgångsrika 30+are. Har kollat lite i Dolphs bok och den blir nog värd ett eget blogginlägg så småningom.

Pratade på skype med syster, fästmö och föräldrar och fick ett telefonsamtal av Lorensson som nog inte blev billigt men det var väldigt trevligt att prata ett tag. Skaffa skype kanske?

Fick en hel del SMS och väldigt många hälsningar på facebook. Mycket mer än jag trodde. Framförallt kul med alla fina hälsningar från gamla elever på Lövgärdet. Man hade kunnat tro att det var fjäsk men de har inga skäl att fjäska för mig nu. Det kändes inte alltid så då men jag måste uppenbarligen ha gjort något bra.
Inte så att jag inte uppskattade hälsningarna från er andra. Det var bara mer väntat.

Hann med ett kort träningspass på kvällen också. Armhävningar, pullups och legraises. Det gick inte så bra så jag hoppas att det inte var en indikation på hur det är att vara 30+. Skyller på lång resa, lite mat och att jag mått lite konstigt sedan en middag på en billig thai-restaurang för ett tag sen. Nya tag..

Så nu börjar mitt nya liv som 30+are. Vuxen men inte gammal som syrran säger. Det är inte så farligt som man kan tro så ni behöver inte oroa er, alla ni som fyller under året:)

Inga kommentarer: