tisdag 2 november 2010

Generalen meets Colting

Då var "Jag vill ju bara se bra ut naken" färdigläst. Expertens revolutionerande tankar har blandats med mina egna och lite nya ideer har uppstått i min fitness-skadade hjärna.

Kostbiten köper jag fullständigt. Våra kroppar är nog inte gjorda för att leva på artificiellt socker och processade halvfabrikat. Vi har varit jägare i 10 000 generationer, bönder i 500 och ätit fabriksmat i 2. Dessutom har jag en kompis som körde strikt stenålderskost några månader och nådde bra resultat. Jag är för lat och snål (det är lite meckigare och dyrare) för att gå all in på paleokost men jag kommer försöka äta mer åt det hållet iaf.

Träningsmässigt så kommer jag absolut fortsätta pusha mig maximalt i gymmet, speciellt nu när det går så jäkla bra (mer om detta senare). Min erfarenhet säger att när det gäller styrketräning måste man verkligen pressa sig maximalt för att det ska hända något. Däremot ska jag försöka lägga in lite mer långa och lugna konditionspass. Jag tror att min kropp skulle må bra av lite mjukare träning med mindre påfrestning och mer aktiv vila. En lite längre, lugn löprunda med gott sällskap borde man kunna klämma in varje helg.

Coltings bok rekommenderas verkligen. Även om man inte håller med om allt så fick den iaf mig att reflektera över och tänka till om min egen träning och det är något man bör göra då och då.

Inga kommentarer: