torsdag 4 november 2010

Det går bra nu

Ja inte så bra som för Petter kanske. Pengarna rullar iofs in men de rullar ut minst lika fort igen. Det som verkligen går bra nu är styrketräningen.
Jag har under flera års tid gymmat en hel del men samtidigt gjort massa annat parallellt. Jag kom ingenstans och ökade varken i styrka eller storlek. Jag hade nått en nivå men tog inte steget upp till nästa. Det största skälet tror jag var att jag mestadels tränade ensam, jag hade ingen som pushade mig till några extra reps eller kunde säkra på tunga lyft. Då vågar man heller inte göra den där sista repetitionen. Den som verkligen gör någon skillnad.

De senaste veckorna har jag börjat med kreatin, haft bra kontinuitet i passen, ätit genomtänkt och på regelbundna tider och jag har sällskap på gymmet. Att pushas och säkras av två uberstarka 100-kilosgubbar är guld värt.

Jag har gått upp 4 kg sen i somras och varje pass jag kör visar det sig att jag är starkare än passet innan. Det gör att det är roligt att gå till gymmet på ett helt annat sätt än tidigare. Jag vet inte hur länge utvecklingen kan hålla i sig men jag njuter så länge det varar.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Grymt älskling, minns dock att du påstod att du skulle vara 10 kg muskler tyngre när jag kom hem i december - nu är det bara 28 dagar kvar, så du får jobba på hårt för att nå dit... ;)

Generalen sa...

Jag sade bara 10kg tyngre. Så jag kanske lägger in en frossarvecka och går upp 5 kg fett precis innna du kommer hem:)