söndag 12 september 2010

Fotbollskväll

Kollade lite fotboll igår. Började med Valencia-Racing streamat och kopplat till TV:n. Krävs nog mitt intresse för att följa en match på det sättet..
Jag missade första halvlek pga tvätt och filmtittande som drog ut på tiden men andra halvlek var helt ok iaf. Efter vad jag läst mig till i efterhand missade jag heller inget viktigt i första. Gott att Valencia vann, de har inlett med två raka nu till skillnad från giganterna i toppen, man får njuta så länge det varar.

Sedan var det dags för en viss svensk superforward att debutera i rödsvart tröja. Så mycket snack, så mycket hype, så mycket.. ingenting. Milan såg trötta och långsamma ut och visade sig vara just ett sådant pensionärslag de beskylls för att vara (med Pato som undantag, det var när han tog egna initiativ det hände saker). Mycket måste ändras innan Zlatans alla löften till fansen kan infrias.

Cesena däremot såg vansinnigt pigga ut. De backade hem så Milans anfallsspel stannade upp och kontrade blixtsnabbt då de vann boll. Nykomlingarna har inlett med 0-0 mot Roma och nu 2-0 mot Milan. Skaplig start på första Seria A-sejouren sedan 91 kan man säga, de verkar inte bli någon slagpåse i år.

Roma fick sig en omgång mot Cagliari med 5-1. Det finns mycket att klaga på i italienska ligan men storlagen verkar inte oslagbara iaf.

Inga kommentarer: