söndag 5 september 2010

Sommarfinal?

Har sett till att ha en riktig sommarträningshelg. Det gäller ju att passa nu innan hösten.
Började med en lång cykling tidigt på lördagen. Upp tidigt och ut med racingcykeln till Angered där jag mötte upp Bok. Soligt och vindstilla men kyligt. Lite småvägar till Gråbo, över till Stenkullen och via Lerum, Jonsered och Partille till Sävenäs. Inget supertempo men det kändes inte så viktigt en sådan här dag. I Sävenäs tyckte tydligen cykeln att det fick vara nog så det blev en punktering (på samma däck som jag bytte dagen innan) och en kort promenad hem. Inte fel att ha hunnit med tre timmars träning innan klockan är 11.

Om benen fick sin träning på lördagen var det dags för överkroppen på söndagen. Jag såg till att få med mig Ola (hur lätt brukar det vara?) på en tidig paddeltur. På grund av detta tackade jag nej till att möta upp på Valand vilket ledde till diverse mogna sms om intag av exkrementer från mina besvikna vänner.

Solsken, ett spegelblankt hav, gott sällskap, klar och frisk luft och bra motion. Det blir inte mycket bättre än så. Inte direkt så man ångrade sig när vi pausade och tryckte i oss pastasallad ute vid Lerskär.

Väl hemma har jag försökt hålla kvar sommarkänslan genom att tjejlyssna på Kid Rocks "All summer long" och sitta och läsa på balkongen, fast det blev lite för kallt. Hade planer på att dra ihop en grillning också men det blev inte så. Kanske nästa helg? Vågar man hoppas att det finns lite sommar kvar?

Inga kommentarer: