tisdag 1 december 2009

Den bästa kedjan

Sport: Innebandy
Lag: Marstrand IBK, j18.
Tid: 99-00
Uppställning: #16 Andreas "Ante"Johansson- #10 Torbjörn "Tobbe" Engström- #9 jag.

Det finns risk att denna text blir en aning självgod men det får man ha överseende med då detta antagligen är den kvalitetsmässigt bästa kedja jag nånsin spelat i. Vi stod varann inte speciellt nära utanför planen men på Kastellegårdshallens parkett skapades magi. Vi spelade mot 81:or och trots att vi var en 82:a och två 83:or öste vi in mål. Och det var inga dåliga mål. Ett typiskt mål (i tränarnas statistik en sk "patentare") bestod av att Ante spelade upp diagonalt på en av oss forwards som direktcrossade till den andra forwarden som avslutade med ett direktskott. Inte helt sällan i krysset.
Jag minns en match där domaren gick fram till sekretariatet och sa "som vanligt" istället för "mål 9, assist 10" efter ett av våra mål i matchen. En rolig detalj i det hela var att Ante knappt fick ihop några poäng då han alltid startade uppspelen men aldrig kom med i protokollet pga att man inte räknar dubbelassist. Fast hans innebandykarriär har ju iofs gått rätt bra ändå..

Till nästa säsong fick vi en annan tränare, Ante blev back och jag och Tobbe fortsatte göra mål ihop men det blev inte riktigt samma sak igen.

:) Min syster har precis fått sin nya lägenhet i stan. Jättefin och det ska bli kul att ha henne lite närmare.
:( Min kassa ljumske gör ont lite för ofta nu. Är lite rädd för att behöva göra stora delar av klassikern med huggande smärtor i benet.

Inga kommentarer: