tisdag 8 december 2009

Vinnardagar

Ibland (något för sällan) har man såna där goa dagar då allt bara stämmer. Då allt faller på plats och funkar. Som om All kinds of time med Fountains of Wayne handlar om en själv.

En junidag för två och ett halvt år sedan hade jag en sådan dag. Kom hem efter en resa med kanalbåten och fick sjysst dricks. Gick på en mycket lyckad dejt med en trevlig tjej (numer min sambo) och kom hem till lägenheten och upptäckte att jag tilldelats ett stipendie på 10 000. En bra dag helt enkelt.

I måndags hade jag något liknande. Några lyckade idrottslektioner (bollkastarspel kan ju aldrig gå fel). Ett givande samtal med Västtrafik (se förra inlägget) följdes upp av en lyckad löneförhandling med nästa termins arbetsgivare som dessutom okejade Tunisienresan efter nyår. På träningsfronten blev det 17 km löpning med mersmak utan att ljumsken kändes alltför mycket innan det blev hem och runda av dagen med lite kvällsmat och en ny DVD-box.
Även om mitt liv oftast är bra är vissa dagar exceptionella och i måndags var en sådan dag.
Då är det gott att vara jag.

:) Heltidsjobb fixat för minst en termin framåt och det på en skola som verkar väldigt bra.
:( Imorgon är det dags för rond två av tre i "Projekt-jobba-ihjäl-mig" 32h jobb på 48h accepterat då jag inte hade jobb fixat för 201o.

Inga kommentarer: