torsdag 24 december 2009

Jullov

Har haft jullov ett tag nu. Riktigt nice. Efter slutfasen av "projekt: jobba-ihjäl-mig" har det blivit mycket vila men också mycket annat. Här följer ett axplock:

Syrran har flyttat. Det mäktigaste var när Jason tog världens största tjock-tv under armen och knallade upp till 4e våningen som om det var en matkasse han bar på. Han är inte bara lång, han är stark också (om nu inte alla visste det..).

Obligatoriskt marsipanbak i Kärna, tror det var 20-års jubileum. Min kreativitet har sinat något med åren men det var mycket trevligt ändå. Stark insats av rookien Lars och Lorensson visade nya tricks vid färgmixandet.

Jag och Johanna bjöd med Ola och Nina på Liseberg. Mysigt men vansinnigt kallt.

Uthämtning och testkörning av de nya längdskidorna. Säljarsnacket jag och Teddy föll för om hur jävla lätt det är med vallatejp fick sig en törn då nästa säljare skulle pracka på oss högar med grejer som vi bara måste ha. Efter lite vallaverkstad hemma (där Teddy visade vilken hantverkare han är..) bar det av till Landvetter och lite åkning. Någon Gunde är man ju inte direkt. Teknikmässigt ser man mer ut som Muhlegg. För den som inte är utrustad med övermänsklig, supertysk dopingfysik kan Vasaloppet bli tufft då.

En del träning. Eftersom det blivit dåligt med träning pga mycket jobb i december tog jag igen det med två pass per dag måndag och tisdag med en gruvlig träningsvärk som följd.

God Jul på er och kom ihåg att tomten inte dyker upp hos folk som bangar juldagshockey. 13.00 på Jennylund, be there..

Inga kommentarer: