lördag 28 november 2009

Kedjor

En lek-kväll hos lek-Lars med efterföljande utgång ledde till ett möte med min gamla innebandytränare (för övrigt en av de bästa ledare jag haft). Mycket nostalgi-prat fick mig att börja fundera lite över olika kedjekonstellationer man varit del av genom åren.

Att ingå i en kedja, femma, lagdel eller vad man vill kalla det blir alltid lite speciellt. Man kommer närmare varandra på ett sätt som oftast är väldigt roligt men ibland kan vara påtvingat. Man blir en egen subgrupp inom laget, en grupp inom gruppen. Trots att man är ett lag blir det en viss vi-mot-dom-känsla mot de andra i laget. Man kan få vänner för livet eller störa sig något otroligt bara för att man av en tränare blir ihopfösta för att spela ihop.

Framöver kommer jag att berätta om lite olika minnesvärda konstellationer jag varit en del av under mina bollspelande år.
Förhoppningsvis kommer detta tema också innebära att bloggen kommer uppdateras lite oftare vilket kanske inte vore helt fel.

:) Army-box på active igår med efterföljande afterworkout. Bra pass av Niklas och Andrea och trevlig middag efteråt.
:( Nej, kommer inte på nåt...Med 13km i benen, Valencia på tvn och kylen full med goa grejer blir det svårt!

Inga kommentarer: