onsdag 4 november 2009

Det man inte har i huvet..

Får man ha i garderoben. Framme på gymmet upptäckte jag att jag hade glömt shorts och t-shirt. Katastrof, hur kan man glömma det viktigaste av allt? Mycket kan man klara sig utan men inte de sakerna, vi har trots allt kläd-tvånggymmet.. Efter lite gymhäng och snack med några kompisar fick jag alltså vända hem igen. Otränad. Tur att jag skulle handla också så inte utflykten var helt i onödan.

Nu är det ju så att man byggt på sig en liten samling av träningsredskap genom åren och med hjälp av mina gamla hantlar, ett par pallar och det senaste tillskottet i parken, en stor rosa pilatesboll, gick det att köra ett helt ok bröst-axel-magpass hemma. Skapligt mycket nostalgi att stå hemma med sina hantlar och träna också.

Bollen är en riktigt bra grej på alla sätt utom inrednings/förvaringsmässigt. Den är nämligen ytterst svår att gömma undan i ett skåp och den passar inte riktigt in med övrig inredning men bra att ha när man är puckad och inte ens kan packa en träningsväska är den definitivt.

:) 2010 börjar med en vecka i Tunisien med 5stjärnigt boende till fyndpris.
:( 2010 fortsätter eventuellt med arbetslöshet. Det är inte direkt så man kan välja och vraka bland högar av lediga jobb..

Inga kommentarer: