torsdag 18 juni 2009

Shoppingtur med flickvän

Var på shoppingtur i stan igår. Tyckte att jag var värd lite nya prylar efter att ha jobbat röven av mig på mitt extrasommarjobb på Älvsborgs fästning under två dagar. Bra jobb men jobbigt. Förutom när jag trodde att min plånbok och bästa generalsjacka var borta, då var det bara jobbigt.
Dessutom var jag på en intervju under morgonen som gör att hösten ser lite ljusare ut. Detta faktum, tillsammans med att både mina jeans och min träningsväska håller på att falla isär, visar att det nog var dags att shoppa.

Flickvännen var förstås med och då vet man som kille att det kommer bli tufft. Tror ingen kille i världen klarar att hålla jämna steg med sin tjej i affärerna hur vältränad man än är. Inga långdistanslöpningar, styrkepass eller armytrainingar i världen kan förbereda en för en långshopping med flickvännen.
Efter några heminredningsbutiker och en sväng på Stadium total-dog jag på HMs övervåning. Väggad värre än Elofsson, när han försökte hänga på doping-Mulegg, tvingades jag röja ett bord med några rosa babykläder för att kunna sätta mig och vila de stackars fötterna. Jag satt som en Zombie och var så där trött som bara jag kan vara medans Johanna energiskt sprang runt och gjorde det ena klippet efter det andra.
På väg ut från affären och en nödvändig glasspausmuta (kändes vuxet..) såg jag en annan fallen kamrat. En man med barnvagn (den enda andra killen jag sett inne på HM) hade stupat på sin post och satt kippandes efter luft och stirrade tomt framför sig i trappan. Skönt, tänkte jag, jag var iallafall inte ensam. Jag fattar inte att HM inte sätter upp lite bänkar för oss stackars shoppingtrötta killar, det måste ju bli jättejobbigt att rätta till alla klädhögar vi råkar sätta oss på.
Efter glasspausen gick det riktigt bra och jag orkade till och med införskaffa ett par jeans. Shoppingturen var över och jag hade med viss möda klarat det. Konstigt, förr gillade jag ju att gå i affärer. Det var på inget sätt otrevligt, bara sjukt uttröttande och med tanke på all fotboll jag tvingat/kommer tvinga Johanna att se på är det nog bara att lära sig.

1 kommentar:

Johanna sa...

Tro mig, det kommer bli bra mycket fler shopping-turer på H&M än "årets matcher"...