onsdag 10 juni 2009

Autografdebacle

Ska på Sverige-Malta ikväll på Ullevi. Detta finansieras genom att man får en gratisbiljett om man delar ut lite reklamblad vid entréerna i nån timme innan. Det känns rätt högstadie men det gör ju å andra sidan min ekonomi också.

Just när jag gick på högstadiet gjorde vi en liknande grej med fotbollslaget. Då inträffade en lätt jobbig incident när någon pekade ut Martin Frändesjö och Stefan Lövgren bland folket som vällde emot oss. Som den autografsamlare (jävla foppa!) man var gick man förstås på attack direkt. Problemet var bara att jag gick fram till fel snubbar. Han jag trodde var Frändesjö såg något förvånad ut när jag bad om hans autograf. Det var inget mot vad hela fotbollslaget gjorde i några sekunder, innan stora gapskrattet bröt ut. Sånt är tungt när man är "typ 14".

Jag fattar än idag inte hur jag kunde ta fel sådär. Handbollslandslaget hade nyss spelat nån stor turnering så jag visste mycket väl hur de såg ut och killen var inte ens lite lik. Ibland blir det kortslutning helt enkelt. Får hoppas att inget liknande inträffar ikväll och att jag tar fel på nån random Svensson och Björn Borg eller nåt. Fast jag är ju inte så noga med autografer längre så det borde lösa sig.

Inga kommentarer: