måndag 19 mars 2012

Slutspurt

Har inte skrivit på ett tag nu. Känns inte som det hänt så mycket utan bara lunkat på i vanlig, långsam takt och då blir det såna här uppehåll ibland.

Tiden går långsamt på jobbet. Vi är i stort sett klara med det vi kan göra, telefoninnehåll och överlämning till lokala förmågor. Ska bara snygga till några utvärderingar och rapporter. Samtidigt driver vi ju biblioteket men av någon anledning kommer inte så många hit och pluggar ordentligt. Mest en massa sjuor som sitter och låtsas läsa. Ändå är det exam-tider igen men eleverna kanske inte satsar lika hårt i slutet på termin 1 som i slutet på termin 4.

All fritid går åt till att titta på Lost (+träning och squash förstås). Jag har medvetet undvikit denna serie länge. Inte för att den inte verkade bra när den kom men jag ville veta att den avslutades på ett vettigt sätt innan jag lade tid på att följa den. Jag fick löfte om att den var sevärd och den har kommit väl till pass här. Bra gjord, spännande och inte så lite förvirrande. Ett mindre missöde med två saknade säsonger och Kalahari.coms inte-så-snabba-leverans har dock gjort att vi fått trycka extremt mycket det sista för att hinna klart innan onsdag då Jonas och Agnes åker hem.
Tror vi har sju avsnitt kvar och om man inte får väldigt mycket svar på väldigt många frågor i slutet kommer jag bli väldigt lost.

Rektorn tog några nya weirdo-poäng när han gjorde en 180-graders sväng på vägen till skolan idag och plockade upp en påkörd surikat och slängde in i bakluckan (rätt nära Jonas väska). Inget nytt där med andra ord..

Tre arbetsdagar kvar nu, måndag-onsdag. Sedan närmare två dagars resa innan jag kommer till Karlskrona på fredag eftermiddag. Slutspurten har börjat.

Inga kommentarer: