torsdag 22 mars 2012

Hej då Mafikeng

Har nu lämnat Mafikeng och sitter på Oliver Tambo Airport i Johannesburg och väntar på att åka hem. Ska göra det i ungefär 8 och en halv timme till.

Nu är det alltså nästan klart. Om lite drygt ett dygn är jag i Karlskrona. En otrolig upplevelse går mot sitt slut. Allt har verkligen inte varit fantastiskt hela tiden, jag har längtat hem mycket, saknat Johanna något fruktansvärt och stundtals varit väldigt frustrerad men jag ångrar inte att jag åkte.

Jag har fått uppleva mängder med saker jag aldrig skulle gjort som lärare i Sverige, tagit del av en helt annan kultur och varit med om att påbörja något bra. För vad vi gjort är bra. Om det utnyttjas rätt kommer vår Mobile Learning göra nytta lång tid framöver. Hoppas bara att de som kommer efter oss kan förvalta det. Grunden finns där nu och jag känner att vi kunde inte gjort mer. Jag åker härifrån nöjd med jobbet vi gjort.

Jag har ju också fått stillat min nyfikenhet. Hade jag inte tagit chansen att åka nu när jag fick den hade jag för alltid undrat hur det skulle vara. Nu slipper jag undra. Jag vet.

Ibland kan det också vara bra att komma bort för att veta hur bra man har det hemma. Jag har alltid varit en person som längtat bort, som velat uppleva nya saker (familjedrag?). Men här har jag insett att borta är bra men hemma bäst. Jag längtar nu efter ett liv i Göteborg med fästmö, ny lägenhet och jobbsökning. Tänk om jag kan hitta ett fast jobb och stanna i mer än ett år, det vore väl nåt..

Ses hemma snart!

Inga kommentarer: