söndag 10 april 2011

Självplågeri

Av någon anledning stängde jag inte av tv:n eller bytte kanal när Judge Dredd startade igår. Det borde man förstås ha gjort eftersom det är världens kanske sämsta film. Alla normala människor hade gjort det. Men inte jag.. Visst har jag lite konstig smak när det gäller film och musik. Jag gillar Youngblood, Never back down och 300. De är underhållande på sitt sätt. Jag blir glad på riktigt av Stan Bush- och Pandoralåtar. Judge Dredd tyckte t.om. jag var kass. Från första början. Ändå fastnade jag och såg hela skiten. Inklusive reklam. Funderade lite på varför. Det är inte så att jag inte hade bättre alternativ, jag har en hel hårddisk full med filmer och serier som garanterat hade varit bättre. Kanske har mitt träningstänkande gått ett steg för långt och går ut över min fritid. Vissa pass är man inte sugen på att köra men man gör det ändå och när man väl är igång är det bara att kämpa sig igenom det. Jag tror det var det tänkandet som slog igenom igår. Det som är ett bra tänkande vid träning kan alltså vara dåligt vid filmtittande en lördagkväll..

Inga kommentarer: