måndag 28 juni 2010

Material world

För knappt 14 månader sedan kom jag hem från Sydafrika. Kontot var tömt, min pyttelilla lägenhet var uthyrd i andra hand och jag ägde inte mycket mer än kläderna i ryggsäcken.

Sedan dess har det rullat på. Jag bor numer med Johanna i en lägenhet på 70 kvm, har fyllt den med möbler, köpt bil, TV, diskmaskin, bärbar dator, längdskidor, racingcykel och lite annat smått och gott. Dessutom har vi hunnit med en vecka i Tunisien och imorgon bär det av till Alicante.
Det finns fortfarande en del investeringar kvar att göra (ny mobiltelefon, ljudanläggning och PS3 bla) men med tanke på vad vi hade för 14 månader sedan har det materiella välståndet ökat betydligt.
Ingen av oss har heller haft speciellt välbetalda jobb under tiden så jag undrar lite vad alla andra gör med sina pengar?

Inga kommentarer: