måndag 27 april 2009

Hemma igen

Hemma igen. De senaste två veckorna har spenderats på en bussresa genomSydafrika, Botswana och Zambia med taskig tillgång till internet, därav det bristfälliga bloggandet. Intrycken har varit många och alla kommer inte att redovisas nu men titta in här ibland så kommer det dyka upp nya afrika-stories.

Det gick bra att flyga hem. 24h på flygplan och flygplatser gick hur fort som helst. Antar att 10h bussåkande per dag i två veckor har härdat mig lite. Turkish Airlines är för övrigt det bästa flygbolaget jag åkt med; bra mat, bra service och bra tillgång till filmer. Frånvaron av supernintendo gillas dock inte (något som iaf KLM hade förr). Jag minns en flygning mellan Kuala Lumpur och Tokyo inför VM 02: 7h Streetfighter 2, happy days...

Faktiskt rätt skönt att komma hem. Har varit borta tillräckligt länge och upplevt tillräckligt mycket för att kunna uppskatta vardag och rutiner igen (får se hur länge det håller). Dessutom borde jag kanske skaffa boende och jobb och andra såna där vuxengrejer..

Något man inte saknat är svensk kvällstidningsjournalistik. En löpsedel som mötte mig på Arlanda var "Lunchmaten som bränner fett" - bara en sån sak.. I artikeln som sade att man skulle äta regelbundet (nehe..?) stod det att vissa av våra av våra vanliga luncher kan vara dolda fettfällor. Exemplet var panerad fläsknosiette med stekt potatis och bearnaisesås.
Ja det var ju tur att de sylvassa journalisterna slog ner på den, många som bryr sig om vad de äter tror nog att det är en väldigt fettsnål måltid.. ärthjärnor.

Inga kommentarer: